DANSA – P4 i P5

Curs 2020-2021

Aquest any per preservar els grups bombolla i poder fer les activitats extraescolars segures, només ha sortit un grup de dansa de la classe de P5. L’encarregat de dur a terme l’activitat és el Xavier Gavilan.

Famílies! Vam començar el trimestre amb molta il·lusió de poder retrobar-nos de nou. Teníem moltíssimes ganes de començar, així que vam recordar el que vam poder fer el curs passat i així repetir totes aquelles activitats que se’ns van fer curtes per poder continuar aprenent del món de la dansa. Cada dijous iniciem la classe amb un bon escalfament perquè tots els nostres músculs i articulacions entrin en calor per poder treballar correctament. Continuem treballant la improvisació i el moviment lliure amb diferents objectes per tal d’experimentar la dansa amb un element incorporat. Més tard deixem l’objecte i continuem ballant per veure si el pes o la mida de l’objecte influeix en el nostre moviment, i vam veure que sí. També hem treballat l’expressió corporal amb la BSO de ‘Frozen 2’ i ens hem deixat anar cantant a ple pulmó com l’Elsa. Aquest proper trimestre continuarem treballant amb el pes del nostre propi cos i la flexibilitat de les nostres articulacions.


Curs 2019-2020

Famílies! 

Aquest curs som un munt a dansa, i per aquest motiu hem dividit el grup en dos per poder treballar millor, més còmodes i poder donar una millor atenció a tots els infants. Els grups mai són els mateixos, els barregem aleatòriament per tal que tothom es relacioni amb tothom. Un grup va amb el Xavi a l’aula de psico i l’altre a l’aula de música amb la Sira i treballem de la següent manera:

A l’aula de psicomotricitat treballem amb cercles de goma petits, teles i cordes per realitzar treballs d’equilibri i simbolisme. Ballem amb aquests objectes i fem equilibris amb ells amb les diferents extremitats del cos. Després seguim movent l’esquelet sense l’objecte però imaginant-nos que encara el portem a sobre i així fer equilibris sense el pes extra de l’objecte. Amb les cordes delimitem diferents espais al terra de l’aula per on poder ballar amb diferents criteris a cada espai. Prèviament a les activitats sempre escalfem els cos per entrar en calor i després realitzem estiraments per cuidar la musculatura i les articulacions. En finalitzar la sessió comencem una petita coreografia que anem avançant de mica en mica cada dijous.

Pel que fa a les diferents activitats que es treballen a l’aula de música, prèviament fem un escalfament d’uns 5 minuts per tal de conscienciar des de ben petits i petites que abans de realitzar qualsevol mena d’exercici físic hem de preparar el nostre cos. Un cop ben escalfats i escalfades ens posem en marxa i fem un joc d’imitació corporal tant en parelles com en grup. La realització d’aquesta activitat va molt bé per agilitzar l’observació i la reproducció idèntica dels diferents moviments executats per cadascú. Després realitzem una o dues activitats (depenent del temps que tinguem) on posen en pràctica les habilitats i capacitats creatives pel que fa a l’expressió corporal de manera individual. Aquest moment va molt bé per escoltar-se a un mateix i expressar-se lliurement segons els sentiments i les emocions que sentim.

Finalment, igual que el grup de psicomotricitat, els últims minuts de classe preparem una petita coreografia que cada setmana anirà agafant més i més forma.  

Fins aviat!

Sira i Xavi


Curs 2018-2019

Durant aquests tres primers mesos, a l’activitat de dansa hem treballat la col·locació postural, els desplaçaments i el moviment lliure. D’aquesta manera ens hem introduït en els grans blocs que anirem descobrint més profundament, o redescobrint, al llarg del curs. A més a més, hem pogut anar coneixent els més menuts i menudes a través de jocs en moviment, que ajuden d’una banda a cohesionar-nos com a grup i, per altra, a que es puguin desenvolupar com a persones.

De cara al segon trimestre, afinarem l’esquelet i començarem a introduir materials que ens permetin aprendre com es mou el nostre cos, de quines maneres es pot expressar…

Tan el Xavier com jo estem molt contentes de poder acompanyar aquest grup tant maco i us volem agrair el caliu que rebem per part de cada família. Aprofitem també per a desitjar-vos molt bones festes i una feliç entrada d’any.

Fins la tornada!

Us deixem un tastet del que vam presentar a les famílies l’últim dia de trimestre.

Després de la tornada de les vacances de Nadal hem arrencat l’any movent-nos sense parar!
Aquests mesos hem treballat els equilibris sobre una cama canviant el tors, comprovant que si movem braços o mirem cap una altra banda, ens podem desestabilitzar o recuperar el nostre eix.

També hem presentat la dinàmica de les estrelles i els terres que tant els agraden; amb la primera treballem la interpretació de dues emocions bàsiques, que són alegria i tristesa, i amb la segona dinàmica busquem tres qualitats ben diferenciades per a moure’ns per l’espai.

I, d’altra banda, hem introduït materials com les plomes, els saquets de sorra, les cordes i les teles, que ens han inspirat i amb els que esperem que hagin descobert noves possibilitats.
Bon Carnaval!


CURS 2017-18

Aquest any, l’activitat de dansa la condueix la Sílvia Mancha, ballarina i docent.

En aquest taller ens nodrim de la dansa creativa per a millorar les habilitats motrius, espacials i rítmiques, així com la percepció del propi cos i la relació del grup, a través de la curiositat i el joc.

Cada sessió consta de diferents parts; una part dirigida, en la que investiguem sobre un tema en concret com pot ser la mobilitat de l’esquena, les articulacions, l’equilibri o l’impuls del salt. En aquesta activitat utilitzem la música com acompanyament de la dinàmica o com a indicadora dels canvis de moviment.

La segona part de la sessió la dediquem a la creativitat i l’expressió corporal. És el moment de deixar-se portar per la imaginació interpretant allò que ens envolta i ens afecta, sempre adaptant-nos als coneixements i capacitats de cada edat i cada infant. Treballem a partir de les emocions bàsiques, els animals, el temps, les textures… introduint la musicalitat d’una manera molt intuïtiva.

En la última part de la sessió aprenem una petita coreografia per posar en pràctica els aprenentatges que anem adquirint, la memòria i la relació amb l’espai i el grup.

I finalment, abans de posar-nos les sabates i rebre les famílies, dediquem uns minutets a relaxar-nos a través d’un conte ballat, fent-nos massatges o escoltant la propia respiració.

Sílvia

Després caminar procurant que el saquet de sorra no caigués (un cop amb el saquet al cap, altra a l’esquena, a les cervicals, al colze…) cadascú ha provat de moure’s lliurement amb el sac en diferents parts del cos. I aquí les fotos! 😁 Així juguem amb l’equilibri i la consciència del cos!

Hem començat a treballar els salts desplaçats i estem aprenent els skips, o com els hi dic jo, “saltets de flamenc”. Mireu, mireu…

Treballem la sensibilitat amb plomes de colors. Les vam observar amb atenció, el seu pes, la seva forma… les vam transportar sobre el cap amb molta cura perquè no caiguessin a terra, vam acompanyar-les a volar ballant amb elles i finalment vam imaginar que formaven part de la caracterització d’un personatge imaginari. Mireu, mireu…

Hem fet d’escultores de fang, per parelles les artistes s’han dedicat a construïr una escultura amb la seva companya i després han canviat els rols. Han quedat unes obres maquíssimes, entre grips i virus erem molt poquets…

Aquesta setmana la part creativa de la sessió l’hem fet amb papers de diari; experimentant amb la seva lleugeresa i imaginant altres maneres d’usar-los a través del moviment. Al final de la sessió cadascuna ha transformat el material com li ha vingut de gust!

Curs 2016/17

Aquest any els nens i nenes de Cervatons i Esquirols estan aprenent moltes coses amb l’Anna Gonzàlez.

Aquí us deixem un tastet del què aniran fent al llarg del curs.

1r TRIMESTRE: perdre vergonya, expressió i descoberta del cos i totes les seves parts, interpretació i escolta musical i de la companyia i moviments dels companys/es de classe.

Creació d’una peça de dansa – moviment nadalenca, introduint passos bàsics treballats a l’aula.

Desenvolupar la creativitat i imaginació dels infants en qüestió, treball i escolta en equip.

2n TRIMESTRE: introducció de nous passos per tal d’enriquir el nostre cos a través dels moviments que anirem aprenent i realitzant.

Utilitzar objectes per tal de desenvolupar moviments diferents i creatius amb més qualitat visual, ja que no només estaran involucrats els cossos dels infants en l’activitat, l’espai i temps que els envolta també són importants i entren en acció.

img-20170224-wa0001-1

3r TRIMESTRE: evolució dels passos ensenyats en els mesos previs.

Creació pròpia de passos + creació d’una peça per a final de curs, per tal de poder posar en comú tot lo aprés al llarg de l’extraescolar, (treball acumulatiu).

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.